banner
Feb 19, 2021
0 Views
0 0

"Paid big bucks": Poroshenko bought the closed Zelensky TV channel

Petro Poroshenko. Photo: Sergii Kharchenko / ZUMAPRESS.com / www.globallookpress.com

Former president of Ukraine decided to fight for freedom of speech

In a noble impulse, Petro Poroshenko bought the Pryamoy TV channel, which was banned by the current head of Independent Volodymyr Zelensky.

The owner of the media was the former mayor of Kiev and the current deputy of the Verkhovna Rada Volodymyr Makeyenko. He suggested that the ex-leader of the Cathedral protect the “button”, and he agreed, and, in his own words, sounded on the air, “for a lot of money that could go to charity “.

From that moment on “Direct” belongs to Prime Assets Capital. This is a company 100% owned by Poroshenko, Svobodnaya Pressa reports.

Zelensky and his entourage “channels interfere with life,” Poroshenko said. And he added that he could not stand aside and would defend freedom of speech in Ukraine.

He also warned the successor that he should not apply restrictive measures against him. He also recalled the unenviable fate of their predecessor, Viktor Yanukovych, after the attempt to close Channel 5, owned by Poroshenko – he “finished badly,” quoted the TV channel 360.

Earlier, Zelensky said that the imposition of sanctions against Ukrainian TV channels was “collegial and legally motivated.” He thanked the National Security and Defense Council and the population of the country, since “frank and manipulative propaganda should receive a harsh reaction from society.”

“112”, NewsOne and ZіK commented on the disconnection from the air of Ukrainian media in Russia. According to the restriction of freedom of speech, Nezalezhnaya has outstripped even China and the United States, said Dmitry Kiselev, general director of the Rossiya Segodnya news agency.

Subscribe to us
Vkontakte, Odnoklassniki



Article Categories:
Politics
banner

Leave a Reply