banner
Jul 31, 2020
6 Views
0 0

Meghan Markle lost the court case against British tabloids

Recent months, Prince Harry and Meghan Markle pleaded with the two major British tabloids — The Daily Mail and Mail on Sunday. Couple accused journalists of criticism and persecution of the Duchess, and also illegal publication of excerpts of her personal correspondence with his father in 2018. It happened three months after Thomas Markle was unable to attend his daughter's wedding.

In the end, Megan lost the suit. The wife of the Prince failed to prove slander in his address — the court rejected most of her claims. Now the girl was ordered to pay to representatives of mass media legal costs in the amount of us $ 88,000 (about 6 million rubles — approx. ed.), reports Daily Mail.

While the courts Markle also spent a lot of former actress hired a high-priced Hollywood lawyers. Protection of the Duchess was shocked by the decision of the court, but Megan decided not to argue, and sent it to the editor of one of the tabloids a letter in which he stated that it would pay all court costs.

The darling Prince urged the court to keep the details of the case and not to advertise the names of her famous friends — she refused to call the names of five friends, who had contributed to the ill-fated publications. But this request is not satisfied with the other party, insisting on respect for the principle of open justice in the UK.

Article Categories:
Show Business
banner

Leave a Reply